söndag 6 oktober 2013

onsdag 9/10 SEMINAR kl 18, SAL A4

Till nästa kurstillfälle 09/10 förbered följande:

  1. En titel för ert arbete: dvs mer konkret än t. ex. "hållbarhet".
  2. En Titelbild/Omslagsbild: bilden skall förmedla vad arbetet skall handla om och leda er vidare in att bli mer specifik och konkret.
  3. En kort sammanfattning om vad ert arbete skall undersöka: problemställning/frågeställning- tillvägagångssätt-målformulering.(2-5 meningar)
  4. literatur som ni kommer att använda er av
Ta med detta material på en USB-stick som pdf, ppt eller word file den 9/10.
5 min presentation/person av ert material och gemensam diskussion

OBS: till föreläsningen den 31/10 måste jag anmäla er. Meddela mig om ni redan nu vet att ni inte kan komma den 31/10, det är en torsdag!

Registrerade seminarieteman hittills:
Anna Novak: Taket: potential och möjligheter
Frida Eriksson:internationella tävlingar
Henrik Nilsson: Vancouverism
Inonne Diaz: Kontor: samtida exempel
Johanna Rosvall: Återanvända och konvertera byggnader/material
Mikael Bergqvist: flygplatser
Piotr Chonacki: Moderna tolkningar av det japanska tehuset

1 kommentar:

  1. Hej, kontoret som jobbar i Istanbul och New York som jag inte kom ihåg namnet heter GAD http://www.gadarchitecture.com/home
    och det andra kontoret jag pratade om heter GRAFT http://www.graftlab.com/

    SvaraRadera